Zoekwoorden onderzoek wordt gedaan om inzichtelijk te krijgen welke zoekopdrachten en woorden jouw doelgroepen gebruiken bij hun zoektocht naar jouw diensten/producten.
Wat is Zoekwoordonderzoek?
Zoekwoorden onderzoek (ook wel keyword analyse of keyword- of zoekwoordonderzoek genoemd) wordt gedaan om inzichtelijk te krijgen welke zoekopdrachten en woorden jouw doelgroepen gebruiken bij hun online zoektocht naar jouw diensten/producten. Door dit inzichtelijk te hebben, kun je jouw website beter aan laten sluiten (via SEO/zoekmachine optimalisatie) op de relevante zoekwoorden die jouw doelgroep gebruikt. Daardoor wordt de website beter vindbaar/zichtbaar en krijgt je merk (en dus je diensten/producten) meer relevante aandacht. Met als gevolg een stijging in bezoekers/verkeer, interactie statistieken (zoals tijd op pagina en pagina’s per sessie) en uiteindelijk meer verkoop.
Waarom keyword analyses laten doen?
Jullie hebben al een mooie website, maar op de een of andere manier komen er niet echt leads/omzet uit. Een mogelijke oorzaak kan zijn dat er een mismatch zit in hoe jullie huidige content is geschreven en met welke termen/zoekopdrachten jullie doelgroep zoekt naar jullie diensten/producten. Een eerste stap in de juiste richting hierbij, is onderzoek doen naar en het inzichtelijk krijgen van deze zoekopdrachten (en maandelijkse zoekvolumes) door middel van een zoekwoord analyse/onderzoek.

Als SEO bureau is Oog voor SEO jouw expert op het gebied van zoekwoordonderzoek en keywordanalyses. Door onze eerdere ervaring, weten we precies welke zoekwoorden (en zoekintenties) van belang zijn om de meeste (sales) impact te hebben.
- 7+ jaar ervaring op gebied van zoekwoorden onderzoeken(zowel bedrijfs- als bureauzijde).
- Dankzij onze bewezen werkwijze en gebruik van professionele SEO tools weten we welke gegevens van belang zijn in het proces van keyword analyses.
- Oog voor SEO is in staat om betrouwbare (en geprioriteerde) adviezen te geven.
- Samen jullie content op de website optimaliseren o.b.v. betrouwbaar zoekwoordonderzoek .
- Gezamenlijk jullie bedrijfsdoelstellingen behalen.
Daarom Oog voor SEO!
Interesse? Neem vrijblijvend contact met ons op!
Jullie uitdagingen rond keywordanalyses
- Helaas beschikken jullie niet over de tijd, SEO tools en kennis om een betrouwbaar en compleet zoekwoordonderzoek te doen.
- Wij weten precies wie onze klant is en hoe ze zoeken. Keyword analyses zijn niet nodig.
- Dat woord vinden we niet mooi klinken en willen we niet opnemen op onze website.
Klantervaringen

Heko Opslag Almelo
Maak kennis met Oog voor SEO
Maak kennis met onze missie & visie, geschiedenis én onze enthousiaste SEO experts.

Onze werkwijze voor zoekwoordenonderzoek
We beginnen het traject altijd met het bespreken van de verwachtingen naar elkaar en het afspreken van de te behalen doelen. Het duidelijk krijgen van jullie doelgroep. Vragen naar bestaande en benodigde hulpmiddelen (denk aan b.v. een bestaande keywordanalyse).
Het doen van een nulmeting (de huidige situatie qua posities in de zoekresultaten).
Het analyseren van de website(s) en pagina’s. Waarbij we de te optimaliseren punten in kaart brengen en aanvullende kansen inzichtelijk maken.
Daarna gaan we onze aanbevelingen obv de eerdere analyse uitwerken. Deze aanbevelingen doen we geprioriteerd op impact op de afgesproken doelen. Door dit advies kunnen we in overleg (wie, wat doet en wanneer), zodat we gericht en effectief samen stappen gaan zetten op SEO voor jullie website.
Tijdens deze fase analyseren en evalueren we de website(s)/pagina’s waar we optimalisaties op door hebben gevoerd en of deze pagina’s het gewenste effect hebben gehaald, of dat ze nog extra aandacht nodig hebben.
Wat is belangrijk bij zoekwoord onderzoek?
Om jouw website vindbaar te maken en de juiste posities te bepalen in zoekmachines (zoals Google), gebruiken zoekmachines rankingsfactoren. Dat zijn uiteenlopende factoren binnen deze globale deelgebieden, waarmee zoekmachines je website inschalen:
- Technische SEO (b.v. interne links, html code etc)
- Content/Onpage SEO (b.v. teksten, foto’s & video’s) en
- Autoriteit (o.a. externe links / linkbuilding)
Hiermee kunnen ze het belang, de relevantie en de betrouwbaarheid van je website bepalen, zodat zoekmachines een betrouwbaardere inschatting kunnen doen van de positie van de pagina’s van je website in hun zoekresultaten (de index). Zoekmachines proberen hiermee je website te matchen aan de zoekintentie van de zoekende doelgroep (middels keywords/zoekwoorden).
Door duidelijk te hebben welke zoekwoorden van belang zijn voor jouw bedrijf en bedrijfsactiviteiten, kun je ervoor zorgen dat je merk/website beter én relevanter vindbaar wordt in de zoekmachines. Daardoor ontvang je relevant verkeer op je website, die oprecht geïnteresseerd zijn in jouw aanbod (qua content en producten/diensten). Wat uiteindelijk resulteert in een gesprek/conversie (offerte aanvraag, contact aanvraag en/of de aankoop).
Interesse? Neem vrijblijvend contact met ons op!
Certificeringen



Cases
- Aanbod: Verhuur van opslagruimtes
- Markt: lokale Almelose B2C & B2B doelgroep.
- Doel: bezettingsgraad boven 75% binnen twee jaren na de start in 2015 door de inzet van Google Organic en Google Ads.
- Periode: Website ontwikkeld en gelanceerd in September 2015
- Resultaat:
- Tijdens het eerste jaar van de samenwerking (2016) is het organisch verkeer uit Google verhoogd naar 550 gebruikers. Dat deze gebruikers relevant waren, blijkt uit de conversieratio van 5% rond offerte aanvragen.
- In het tweede jaar (2017) groeide het organische verkeer met 64% naar 911 gebruikers.
- September 2018 was de bezettingsgraad qua opslagruimtes 80%!
FAQ
Wat is zoekvolume?
Zoekvolume is het maandelijks zoekvolume dat een bepaalde zoekopdracht heeft in een zoekmachine zoals Google.
Wat is zoekintentie?
Zoekintentie betekent de “intentie” of het doel achter het intypen van een zoekopdracht.