Meteen naar de inhoud
Home » SEO Uitbesteden » Zoekwoordonderzoek

Zoekwoordonderzoek

Zoekwoorden onderzoek wordt gedaan om inzichtelijk te krijgen welke zoekopdrachten en woorden jouw doelgroepen gebruiken bij hun zoektocht naar jouw diensten/producten.

Wat is Zoekwoordonderzoek?

Zoekwoorden onderzoek (ook wel keyword analyse of keyword- of zoekwoordonderzoek genoemd) wordt gedaan om inzichtelijk te krijgen welke zoekopdrachten en woorden jouw doelgroepen gebruiken bij hun online zoektocht naar jouw diensten/producten. Door dit inzichtelijk te hebben, kun je jouw website beter aan laten sluiten (via SEO/zoekmachine optimalisatie) op de relevante zoekwoorden die jouw doelgroep gebruikt. Daardoor wordt de website beter vindbaar/zichtbaar en krijgt je merk (en dus je diensten/producten) meer relevante aandacht. Met als gevolg een stijging in bezoekers/verkeer, interactie statistieken (zoals tijd op pagina en pagina’s per sessie) en uiteindelijk meer verkoop.

zoekwoorden-onderzoek-oog-voor-seo

Waarom keyword analyses laten doen?

Jullie hebben al een mooie website, maar op de een of andere manier komen er niet echt leads/omzet uit. Een mogelijke oorzaak kan zijn dat er een mismatch zit in hoe jullie huidige content is geschreven en met welke termen/zoekopdrachten jullie doelgroep zoekt naar jullie diensten/producten. Een eerste stap in de juiste richting hierbij, is onderzoek doen naar en het inzichtelijk krijgen van deze zoekopdrachten (en maandelijkse zoekvolumes) door middel van een zoekwoord analyse/onderzoek.

content-optimalisatie-oog-voor-seo

Als SEO bureau is Oog voor SEO jouw expert op het gebied van zoekwoordonderzoek en keywordanalyses. Door onze eerdere ervaring, weten we precies welke zoekwoorden (en zoekintenties) van belang zijn om de meeste (sales) impact te hebben.

Daarom Oog voor SEO!

Interesse? Neem vrijblijvend contact met ons op!

Jullie uitdagingen rond keywordanalyses

Klantervaringen

Dankzij het SEO advies van Oog voor SEO hebben we onze bedrijfsdoelstelling binnen twee jaar behaald. Na de launch van onze website www.heko-opslag-almelo.nl in september 2015, hebben we ervoor kunnen zorgen dat de website verkeer behaalde uit Google (betaalde en organische zoekresultaten) en zaten onze opslagruimtes binnen no-time vol.
heko-opslag-almelo-oog-voor-seo
Henk
Directeur
Heko Opslag Almelo

Maak kennis met Oog voor SEO

Maak kennis met onze missie & visie, geschiedenis én onze enthousiaste SEO experts.

Oog voor SEO | Het SEO Bureau

Onze werkwijze voor zoekwoordenonderzoek

Wat is belangrijk bij zoekwoord onderzoek?

Om jouw website vindbaar te maken en de juiste posities te bepalen in zoekmachines (zoals Google), gebruiken zoekmachines rankingsfactoren. Dat zijn uiteenlopende factoren binnen deze globale deelgebieden, waarmee zoekmachines je website inschalen: 

  • Technische SEO (b.v. interne links, html code etc)
  • Content/Onpage SEO (b.v. teksten, foto’s & video’s) en 
  • Autoriteit (o.a. externe links / linkbuilding)

 Hiermee kunnen ze het belang, de relevantie en de betrouwbaarheid van je website bepalen, zodat zoekmachines een betrouwbaardere inschatting kunnen doen van de positie van de pagina’s van je website in hun zoekresultaten (de index). Zoekmachines proberen hiermee je website te matchen aan de zoekintentie van de zoekende doelgroep (middels keywords/zoekwoorden). 

Door duidelijk te hebben welke zoekwoorden van belang zijn voor jouw bedrijf en bedrijfsactiviteiten, kun je ervoor zorgen dat je merk/website beter én relevanter vindbaar wordt in de zoekmachines. Daardoor ontvang je relevant verkeer op je website, die oprecht geïnteresseerd zijn in jouw aanbod (qua content en producten/diensten). Wat uiteindelijk resulteert in een gesprek/conversie (offerte aanvraag, contact aanvraag en/of de aankoop).

Interesse? Neem vrijblijvend contact met ons op!

Certificeringen

Cases

Klant: Heko Opslag Almelo
  • Aanbod: Verhuur van opslagruimtes
  • Markt: lokale Almelose B2C & B2B doelgroep.
  • Doel: bezettingsgraad boven 75% binnen twee jaren na de start in 2015 door de inzet van Google Organic en Google Ads.
  • Periode: Website ontwikkeld en gelanceerd in September 2015
  • Resultaat:
    • Tijdens het eerste jaar van de samenwerking (2016) is het organisch verkeer uit Google verhoogd naar 550 gebruikers. Dat deze gebruikers relevant waren, blijkt uit de conversieratio van 5% rond offerte aanvragen.
    • In het tweede jaar (2017) groeide het organische verkeer met 64% naar 911 gebruikers.
    • September 2018 was de bezettingsgraad qua opslagruimtes 80%! 

FAQ

Zoekvolume is het maandelijks zoekvolume dat een bepaalde zoekopdracht heeft in een zoekmachine zoals Google.

Zoekintentie betekent de “intentie” of het doel achter het intypen van een zoekopdracht. 

Interesse? Neem vrijblijvend contact met ons op!

App ons
Hoi, Waar kunnen we je mee helpen?