Technische SEO is het technisch analyseren & optimaliseren van jouw website zodat de crawlbots van zoekmachines beter hun weg door de pagina’s/code kunnen vinden.
Wat is Technische SEO?
Technische SEO is de technisch optimalisatie van jouw website zodat de crawl robots van zoekmachines beter hun weg door de pagina’s/code kunnen vinden. Door de website te analyseren, krijg je duidelijk waar de verbeterpunten liggen. Door die punten -geprioriteerd op impact- aan te pakken, optimaliseren we jouw website zodat de robots van zoekmachines efficiënter door de website kunnen scannen. Wat weer resulteert in betere leesbaarheid en posities in de zoekresultaten.
Waarom SEO techniek uitbesteden?
Jullie hebben al een mooie website, maar op de een of andere manier komen er niet echt leads/omzet uit. Een mogelijke oorzaak kan zijn dat er zaken technisch niet goed zijn op of achter de website. Denk aan bijvoorbeeld situaties met infinite scrolls, geen paginering, 404 of andere error codes, niet werkende javascripts, canonical tags etc. Door dit soort technische SEO mankementen wordt het voor zoekmachines zoals Google niet duidelijk (genoeg) en positioneren ze jullie website lager ten opzichte van de concurrentie.

Als SEO bureau is Oog voor SEO jouw expert op het gebied van technische SEO. Door onze eerdere ervaring, weten we precies welke technische aspecten van belang zijn om de meeste impact te hebben op de posities in de zoekresultaten en jouw KPI’s.
- 7+ jaar ervaring op Technische SEO gebied (zowel bedrijfs- als bureauzijde).
- Dankzij onze bewezen werkwijze en gebruik van professionele SEO tools weten we waarop te focusen voor effectief optimaliseren van techniek.
- Oog voor SEO is in staat om betrouwbare (en geprioriteerde) Technische SEO adviezen te geven.
- Samen de techniek achter jullie website optimaliseren voor Zoekmachines.
- Gezamenlijk jullie bedrijfsdoelstellingen behalen.
Daarom Oog voor SEO!
Interesse? Neem vrijblijvend contact met ons op!
Jullie uitdagingen rond Technische SEO
- De website werkt toch gewoon? Binnen de organisatie is helaas niet de SEO technische kennis aanwezig, die de pijnpunten (geprioriteerd) kan aanwijzen.
- Nieuwe productlaunches, sales promoties, nieuwe social media posts.. Allerlei werkzaamheden, maar het gestructureerd optimaliseren van jullie website op technische zaken komt iedere keer (net) niet op de planning.
- Vandaag duik je echt de diepte in in Google Analytics en/of Google Search Console! Vandaag neem je echt de errorcodes door om te analyseren waar de kansen/oorzaken liggen rond jullie bestaande pagina's. Jammer genoeg is het vandaag (weer) niet gelukt..
Klantervaringen

Heko Opslag Almelo
Maak kennis met Oog voor SEO
Maak kennis met onze missie & visie, geschiedenis én onze enthousiaste SEO experts.

Onze werkwijze voor technische SEO
We beginnen het traject altijd met het bespreken van de verwachtingen naar elkaar en het afspreken van de te behalen doelen. Het duidelijk krijgen van jullie doelgroep. Vragen naar bestaande en benodigde hulpmiddelen (denk aan b.v. een bestaande keywordanalyse).
Het doen van een nulmeting (de huidige situatie qua posities in de zoekresultaten).
Het analyseren van de website(s) en pagina’s. Waarbij we de te optimaliseren punten in kaart brengen en aanvullende kansen inzichtelijk maken.
Daarna gaan we onze aanbevelingen obv de eerdere analyse uitwerken. Deze aanbevelingen doen we geprioriteerd op impact op de afgesproken doelen. Door dit advies kunnen we in overleg (wie, wat doet en wanneer), zodat we gericht en effectief samen stappen gaan zetten op SEO voor jullie website.
Tijdens deze fase analyseren en evalueren we de website(s)/pagina’s waar we optimalisaties op door hebben gevoerd en of deze pagina’s het gewenste effect hebben gehaald, of dat ze nog extra aandacht nodig hebben.
Wat is belangrijk bij technische SEO?
Om jouw website vindbaar te maken en de juiste posities te bepalen in zoekmachines (zoals Google), gebruiken zoekmachines rankingsfactoren. Dat zijn uiteenlopende factoren binnen deze globale deelgebieden, waarmee zoekmachines je website inschalen:
- Technische SEO (b.v. interne links, html code etc)
- Content/Onpage SEO (b.v. teksten, foto’s & video’s) en
- Autoriteit (o.a. externe links / linkbuilding)
Hiermee kunnen ze het belang, de relevantie en de betrouwbaarheid van je website bepalen, zodat zoekmachines een betrouwbaardere inschatting kunnen doen van de positie van de pagina’s van je website in hun zoekresultaten (de index). Zoekmachines proberen hiermee je website te matchen aan de zoekintentie van de zoekende doelgroep (middels keywords/zoekwoorden).
Bij Technische SEO zijn er nog een aantal aanvullende factoren van belang voor zoekmachines. Denk aan website optimalisaties als bijvoorbeeld:
- Efficiënt inrichten van de te crawlen URLs
- Optimaliseren van Pagespeed
- Verlagen van Google Search Console errors (mobile first)
- Verlagen van Duplicate content errors
- Structured data implementatie
Interesse? Neem vrijblijvend contact met ons op!
Certificeringen



Cases
- Aanbod: Verhuur van opslagruimtes
- Markt: lokale Almelose B2C & B2B doelgroep.
- Doel: bezettingsgraad boven 75% binnen twee jaren na de start in 2015 door de inzet van Google Organic en Google Ads.
- Periode: Website ontwikkeld en gelanceerd in September 2015
- Resultaat:
- Tijdens het eerste jaar van de samenwerking (2016) is het organisch verkeer uit Google verhoogd naar 550 gebruikers. Dat deze gebruikers relevant waren, blijkt uit de conversieratio van 5% rond offerte aanvragen.
- In het tweede jaar (2017) groeide het organische verkeer met 64% naar 911 gebruikers.
- September 2018 was de bezettingsgraad qua opslagruimtes 80%!
FAQ
Wat is crawlen?
Dit is het bezoeken/bekijken van pagina’s op het web door robots (ook wel “bots”).
Wat is een Spider trap?
Een spider trap is een error/element dat ervoor zorgt dat de bots van zoekmachines (bv Google Bot) dermate veel pagina’s moeten crawlen dat ze soms tot in het oneindige blijven crawlen. Dit is zeer inefficiënt voor Google en heeft vaak nadelige gevolgen voor SEO.