SEO strategieën worden uitgewerkt, zodat je effectiever met het kanaal SEO aan de slag gaat en sneller resultaat kunt zien. Daarnaast is het voor iedereen binnen het bedrijf duidelijk, welke stappen er worden gezet op SEO gebied en hoe het marketingkanaal aansluiting vindt binnen de andere marketing activiteiten.
Wat is een SEO Strategie?
SEO strategieën worden uitgewerkt, zodat je effectiever met het kanaal SEO aan de slag gaat en sneller resultaat kunt zien. Daarnaast is het voor iedereen binnen het bedrijf duidelijk, welke stappen er worden gezet op SEO gebied en hoe het marketingkanaal aansluiting vindt binnen de andere marketing activiteiten. Vragen die worden uitgewerkt in een Zoekmachine optimalisatie/SEO strategie zijn bijvoorbeeld:
- Welk high level business goal(s) heb je voor dit jaar?
- Welke SEO doelen formuleer je die bijdragen aan het business goal(s)?
- Welke tactieken & activiteiten neem je om de goals te behalen?
- Op welke doelgroep richt je je pijlers?
- Welke keywords gebruikt die doelgroep(en) om de problemen te beschrijven die jij oplost?
Waarom een SEO strategie laten uitwerken?
Als SEO bureau is Oog voor SEO jouw strategisch partner op het gebied van Zoekmachine Optimalisatie. Door onze eerdere ervaring, weten we precies welke werkwijze, tools en gegevens belangrijk zijn voor het uitwerken van een effectieve SEO strategie. Door vooraf een duidelijke SEO strategie te hebben, kun je snel en effectief stappen zetten op SEO gebied.

- 7+ jaar ervaring in het opstellen van SEO Strategiën (zowel bedrijfs- als bureauzijde).
- Dankzij onze bewezen werkwijze en gebruik van professionele SEO tools weten we waar we jullie SEO strategie op moeten focussen.
- Oog voor SEO is in staat om betrouwbare (en geprioriteerde) adviezen te geven.
- Samen gestructureerd jullie website optimaliseren.
- Gezamenlijk jullie bedrijfsdoelstellingen behalen.
Daarom Oog voor SEO!
Interesse? Neem vrijblijvend contact met ons op!
Jullie uitdagingen rond SEO strategiën
- Er wordt veel gewerkt en geoptimaliseerd aan de website, maar jammer genoeg loopt dit niet gestructureerd en gefocust op de juiste (geprioriteerde) zaken.
- Veel dag-tot-dag zaken zoals nieuwe productlaunches, sales promoties, nieuwe social media posts.. staan het gestructureerd optimaliseren van jullie website in de weg.
-
Vandaag duik je echt de diepte in in Google Analytics! Vandaag neem je echt de cijfers door om te analyseren waar de content kansen liggen rond jullie bestaande pagina's. Jammer genoeg is het vandaag (weer) niet gelukt..
Klantervaringen

Heko Opslag Almelo
Maak kennis met Oog voor SEO
Maak kennis met onze missie & visie, geschiedenis én onze enthousiaste SEO experts.

Onze werkwijze voor jullie SEO strategie
We beginnen het traject altijd met het bespreken van de verwachtingen naar elkaar en het afspreken van de te behalen doelen. Het duidelijk krijgen van jullie doelgroep. Vragen naar bestaande en benodigde hulpmiddelen (denk aan b.v. een bestaande keywordanalyse).
Het doen van een nulmeting (de huidige situatie qua posities in de zoekresultaten).
Het analyseren van de website(s) en pagina’s. Waarbij we de te optimaliseren punten in kaart brengen en aanvullende kansen inzichtelijk maken.
Daarna gaan we onze aanbevelingen obv de eerdere analyse uitwerken. Deze aanbevelingen doen we geprioriteerd op impact op de afgesproken doelen. Door dit advies kunnen we in overleg (wie, wat doet en wanneer), zodat we gericht en effectief samen stappen gaan zetten op SEO voor jullie website.
Tijdens deze fase analyseren en evalueren we de website(s)/pagina’s waar we optimalisaties op door hebben gevoerd en of deze pagina’s het gewenste effect hebben gehaald, of dat ze nog extra aandacht nodig hebben.
Wat is belangrijk bij het opstellen van een SEO strategie?
Om jouw website vindbaar te maken en de juiste posities te bepalen in zoekmachines (zoals Google), gebruiken zoekmachines rankingsfactoren. Dat zijn uiteenlopende factoren binnen deze globale deelgebieden, waarmee zoekmachines je website inschalen:
- Technische SEO (b.v. interne links, html code etc)
- Content/Onpage SEO (b.v. teksten, foto’s & video’s) en
- Autoriteit (o.a. externe links / linkbuilding)
Hiermee kunnen ze het belang, de relevantie en de betrouwbaarheid van je website bepalen, zodat zoekmachines een betrouwbaardere inschatting kunnen doen van de positie van de pagina’s van je website in hun zoekresultaten (de index). Zoekmachines proberen hiermee je website te matchen aan de zoekintentie van de zoekende doelgroep (middels keywords/zoekwoorden).
Bij het uitwerken van een SEO Strategie doen we een nulmeting van de website en werken we een aantal activiteiten uit per bovengenoemde deelgebieden (Technische SEO, Onpage SEO en Autoriteit/links). Prioriteren deze op basis van potentiele impact (obv ervaring) en plannen deze vervolgens door het jaar heen.
Interesse? Neem vrijblijvend contact met ons op!
Certificeringen



Cases
- Aanbod: Verhuur van opslagruimtes
- Markt: lokale Almelose B2C & B2B doelgroep.
- Doel: bezettingsgraad boven 75% binnen twee jaren na de start in 2015 door de inzet van Google Organic en Google Ads.
- Periode: Website ontwikkeld en gelanceerd in September 2015
- Resultaat:
- Tijdens het eerste jaar van de samenwerking (2016) is het organisch verkeer uit Google verhoogd naar 550 gebruikers. Dat deze gebruikers relevant waren, blijkt uit de conversieratio van 5% rond offerte aanvragen.
- In het tweede jaar (2017) groeide het organische verkeer met 64% naar 911 gebruikers.
- September 2018 was de bezettingsgraad qua opslagruimtes 80%!