Meteen naar de inhoud
Home » SEO Uitbesteden » SEO Dashboard

SEO Dashboard

SEO dashboards worden gemaakt om inzichtelijk te krijgen wat de resultaten van het kanaal SEO (zoekmachine optimalisatie) is. Deze dashboards worden ingericht voor maandelijkse, driemaandelijkse en jaarlijkse resultaten.

Wat is SEO Dashboard?

SEO dashboards worden gemaakt om inzichtelijk te krijgen wat de resultaten van het kanaal SEO (zoekmachine optimalisatie) is. Deze dashboards worden ingericht voor maandelijkse, driemaandelijkse en jaarlijkse resultaten. Door SEO dashboards aan te maken en deze te laten vullen met betrouwbare data (bv uit Google Search Console en Google Analytics), komt er een handige tool beschikbaar. Met deze rapportage tool wordt het mogelijk voor marketing managers en andere belanghebbenden, om het kanaal SEO maandelijks, driemaandelijkse en jaarlijks te evalueren (in vergelijking met de af te stemmen periode ervoor) en bij te sturen zodat de vooraf gestelde SEO- en bedrijfsdoelen worden behaald.

seo-dashboard-oog-voor-seo

Waarom SEO Dasboards laten inrichten?

Door een SEO dashboard in te richten krijg je betrouwbare rapportages van de SEO resultaten rond jouw website. Zeker met het doel van de management rapportage tool in het achterhoofd, is het extra belangrijk dat het SEO dashboard goed wordt ingericht. 

content-optimalisatie-oog-voor-seo

Als SEO bureau is Oog voor SEO jouw expert op het gebied van SEO dashboards. Door onze eerdere ervaring, weten we precies welke werkwijze, tools en gegevens belangrijk zijn in het proces van een SEO Dashboard. 

Daarom Oog voor SEO!

Interesse? Neem vrijblijvend contact met ons op!

Jullie uitdagingen rond SEO Dashboards

Klantervaringen

Dankzij het SEO advies van Oog voor SEO hebben we onze bedrijfsdoelstelling binnen twee jaar behaald. Na de launch van onze website www.heko-opslag-almelo.nl in september 2015, hebben we ervoor kunnen zorgen dat de website verkeer behaalde uit Google (betaalde en organische zoekresultaten) en zaten onze opslagruimtes binnen no-time vol.
heko-opslag-almelo-oog-voor-seo
Henk
Directeur
Heko Opslag Almelo

Maak kennis met Oog voor SEO

Maak kennis met onze missie & visie, geschiedenis én onze enthousiaste SEO experts.

Oog voor SEO | Het SEO Bureau

Onze werkwijze voor SEO Dashboards

Wat is belangrijk bij SEO Dashboards?

SEO (ook wel Zoekmachine Optimalisatie genoemd) bestaat uit verschillende “draaiende” delen en factoren. Daarom is het belangrijk om een aantal uiteenlopende KPI’s te monitoren om de voortgang op de resultaten in SEO te volgen. Onderdelen die bijvoorbeeld als KPI worden opgenomen in een SEO Dashboard:

  • Conversies (puur uit het kanaal SEO). Denk aan online acties zoals contact- of offerte aanvragen, kliks op telefoonnummer, transacties (e-commerce) etc.
  • Verkeer uit SEO 
  • Verandering in SEO rankings (posities in Google)
  • Belangrijkste landingspagina’s voor SEO
  • Nieuwe vs verloren backlinks

Interesse? Neem vrijblijvend contact met ons op!

Certificeringen

Cases

Klant: Heko Opslag Almelo
  • Aanbod: Verhuur van opslagruimtes
  • Markt: lokale Almelose B2C & B2B doelgroep.
  • Doel: bezettingsgraad boven 75% binnen twee jaren na de start in 2015 door de inzet van Google Organic en Google Ads.
  • Periode: Website ontwikkeld en gelanceerd in September 2015
  • Resultaat:
    • Tijdens het eerste jaar van de samenwerking (2016) is het organisch verkeer uit Google verhoogd naar 550 gebruikers. Dat deze gebruikers relevant waren, blijkt uit de conversieratio van 5% rond offerte aanvragen.
    • In het tweede jaar (2017) groeide het organische verkeer met 64% naar 911 gebruikers.
    • September 2018 was de bezettingsgraad qua opslagruimtes 80%! 

Interesse? Neem vrijblijvend contact met ons op!

App ons
Hoi, Waar kunnen we je mee helpen?