SEO dashboards worden gemaakt om inzichtelijk te krijgen wat de resultaten van het kanaal SEO (zoekmachine optimalisatie) is. Deze dashboards worden ingericht voor maandelijkse, driemaandelijkse en jaarlijkse resultaten.
Wat is SEO Dashboard?
SEO dashboards worden gemaakt om inzichtelijk te krijgen wat de resultaten van het kanaal SEO (zoekmachine optimalisatie) is. Deze dashboards worden ingericht voor maandelijkse, driemaandelijkse en jaarlijkse resultaten. Door SEO dashboards aan te maken en deze te laten vullen met betrouwbare data (bv uit Google Search Console en Google Analytics), komt er een handige tool beschikbaar. Met deze rapportage tool wordt het mogelijk voor marketing managers en andere belanghebbenden, om het kanaal SEO maandelijks, driemaandelijkse en jaarlijks te evalueren (in vergelijking met de af te stemmen periode ervoor) en bij te sturen zodat de vooraf gestelde SEO- en bedrijfsdoelen worden behaald.
Waarom SEO Dasboards laten inrichten?
Door een SEO dashboard in te richten krijg je betrouwbare rapportages van de SEO resultaten rond jouw website. Zeker met het doel van de management rapportage tool in het achterhoofd, is het extra belangrijk dat het SEO dashboard goed wordt ingericht.

Als SEO bureau is Oog voor SEO jouw expert op het gebied van SEO dashboards. Door onze eerdere ervaring, weten we precies welke werkwijze, tools en gegevens belangrijk zijn in het proces van een SEO Dashboard.
- 7+ jaar ervaring met het inrichten van SEO dashboards (zowel bedrijfs- als bureauzijde).
- Dankzij onze efficiënte werkwijze en gebruik van professionele SEO tools weten we welke gegevens van belang zijn tijdens het inrichten van een SEO dashboard.
- Oog voor SEO is in staat om betrouwbare (en geprioriteerde) adviezen te geven.
- Samen jullie resultaten rond de website optimalisaties inzichtelijk krijgen.
- Gezamenlijk werken aan het behalen van jullie bedrijfsdoelstellingen.
Daarom Oog voor SEO!
Interesse? Neem vrijblijvend contact met ons op!
Jullie uitdagingen rond SEO Dashboards
- De tijd en kennis ontbreekt om een goed werkende en overzichtelijke SEO dashboard in te richten.
-
Nieuwe productlaunches, sales promoties, nieuwe social media posts.. Allerlei werkzaamheden, maar het gestructureerd optimaliseren van jullie bestaande website teksten en pagina's komt iedere keer (net) nietop de planning.
-
Vandaag duik je echt de diepte in in Google Analytics! Vandaag neem je echt de cijfers door om te analyseren waar de content kansen liggen rond jullie bestaande pagina's. Jammer genoeg is het vandaag (weer) niet gelukt..
Klantervaringen

Heko Opslag Almelo
Maak kennis met Oog voor SEO
Maak kennis met onze missie & visie, geschiedenis én onze enthousiaste SEO experts.

Onze werkwijze voor SEO Dashboards
We beginnen het traject altijd met het bespreken van de verwachtingen naar elkaar en het afspreken van de te behalen doelen. Het duidelijk krijgen van jullie doelgroep. Vragen naar bestaande en benodigde hulpmiddelen (denk aan b.v. een bestaande keywordanalyse).
Het doen van een nulmeting (de huidige situatie qua posities in de zoekresultaten).
Het analyseren van de website(s) en pagina’s. Waarbij we de te optimaliseren punten in kaart brengen en aanvullende kansen inzichtelijk maken.
Daarna gaan we onze aanbevelingen obv de eerdere analyse uitwerken. Deze aanbevelingen doen we geprioriteerd op impact op de afgesproken doelen. Door dit advies kunnen we in overleg (wie, wat doet en wanneer), zodat we gericht en effectief samen stappen gaan zetten op SEO voor jullie website.
Tijdens deze fase analyseren en evalueren we de website(s)/pagina’s waar we optimalisaties op door hebben gevoerd en of deze pagina’s het gewenste effect hebben gehaald, of dat ze nog extra aandacht nodig hebben.
Wat is belangrijk bij SEO Dashboards?
SEO (ook wel Zoekmachine Optimalisatie genoemd) bestaat uit verschillende “draaiende” delen en factoren. Daarom is het belangrijk om een aantal uiteenlopende KPI’s te monitoren om de voortgang op de resultaten in SEO te volgen. Onderdelen die bijvoorbeeld als KPI worden opgenomen in een SEO Dashboard:
- Conversies (puur uit het kanaal SEO). Denk aan online acties zoals contact- of offerte aanvragen, kliks op telefoonnummer, transacties (e-commerce) etc.
- Verkeer uit SEO
- Verandering in SEO rankings (posities in Google)
- Belangrijkste landingspagina’s voor SEO
- Nieuwe vs verloren backlinks
Interesse? Neem vrijblijvend contact met ons op!
Certificeringen



Cases
- Aanbod: Verhuur van opslagruimtes
- Markt: lokale Almelose B2C & B2B doelgroep.
- Doel: bezettingsgraad boven 75% binnen twee jaren na de start in 2015 door de inzet van Google Organic en Google Ads.
- Periode: Website ontwikkeld en gelanceerd in September 2015
- Resultaat:
- Tijdens het eerste jaar van de samenwerking (2016) is het organisch verkeer uit Google verhoogd naar 550 gebruikers. Dat deze gebruikers relevant waren, blijkt uit de conversieratio van 5% rond offerte aanvragen.
- In het tweede jaar (2017) groeide het organische verkeer met 64% naar 911 gebruikers.
- September 2018 was de bezettingsgraad qua opslagruimtes 80%!