Een SEO check/analyse wordt gedaan om inzichtelijk te krijgen, welke sterke en verbeterpunten jouw website heeft op het gebied van SEO/Zoekmachine Optimalisatie.
Wat is een SEO Check/Analyse?
Een SEO check (ook wel SEO Audit of SEO analyse genoemd) wordt gedaan om inzichtelijk te krijgen sterke en verbeterpunten de website van jouw bedrijf heeft op het gebied van SEO/Zoekmachine Optimalisatie. Door dit inzichtelijk te hebben, weet je waar jouw website verbetering nodig heeft en waar de kansen liggen om het beter aan te laten sluiten (via SEO/zoekmachine optimalisatie) op jouw doelgroep.
Waarom SEO Check laten doen?
Als SEO bureau is Oog voor SEO jouw zoekmachine optimalisatie expert. Door onze eerdere werkzaamheden voor andere klanten, weten we precies wat de valkuilen en de verbeterpunten zijn waar websites vaak tegen aanlopen. We weten waar we op moeten letten per type website. Een webshop heeft bv een andere benadering nodig dan een website waar offertes aanvragen het hoogste doel is.

- 7+ jaar ervaring met het uitvoeren van SEO checks (zowel bedrijfs- als bureauzijde).
- Dankzij onze bewezen werkwijze en gebruik van professionele SEO tools weten we welke punten van belang zijn tijdens een site audit / SEO check.
- Oog voor SEO is in staat om betrouwbare (en geprioriteerde) adviezen te geven.
- Samen jullie kansen op de website in kaart brengen.
- Gezamenlijk jullie bedrijfsdoelstellingen behalen.
Daarom Oog voor SEO!
Interesse? Neem vrijblijvend contact met ons op!
Jullie uitdagingen rond SEO Checks
-
Nieuwe productlaunches, sales promoties, nieuwe social media posts.. Allerlei werkzaamheden, maar het gestructureerd optimaliseren van jullie bestaande website teksten en pagina's komt iedere keer (net) nietop de planning.
- De ervaring en specialistische SEO kennis ontbreekt. Jammer, want een SEO check is een (periodieke) nulmeting en mooie uitgangspositie om gestructureerd te werken aan SEO.
-
Vandaag duik je echt de diepte in in Google Analytics! Vandaag neem je echt de cijfers door om te analyseren waar de content kansen liggen rond jullie bestaande pagina's. Jammer genoeg is het vandaag (weer) niet gelukt..
Klantervaringen

Heko Opslag Almelo
Maak kennis met Oog voor SEO
Maak kennis met onze missie & visie, geschiedenis én onze enthousiaste SEO experts.

Onze werkwijze voor SEO analyses
We beginnen het traject altijd met het bespreken van de verwachtingen naar elkaar en het afspreken van de te behalen doelen. Het duidelijk krijgen van jullie doelgroep. Vragen naar bestaande en benodigde hulpmiddelen (denk aan b.v. een bestaande keywordanalyse).
Het doen van een nulmeting (de huidige situatie qua posities in de zoekresultaten).
Het analyseren van de website(s) en pagina’s. Waarbij we de te optimaliseren punten in kaart brengen en aanvullende kansen inzichtelijk maken.
Daarna gaan we onze aanbevelingen obv de eerdere analyse uitwerken. Deze aanbevelingen doen we geprioriteerd op impact op de afgesproken doelen. Door dit advies kunnen we in overleg (wie, wat doet en wanneer), zodat we gericht en effectief samen stappen gaan zetten op SEO voor jullie website.
Tijdens deze fase analyseren en evalueren we de website(s)/pagina’s waar we optimalisaties op door hebben gevoerd en of deze pagina’s het gewenste effect hebben gehaald, of dat ze nog extra aandacht nodig hebben.
Wat is belangrijk bij Online SEO checks?
Om jouw website vindbaar te maken en de juiste posities te bepalen in zoekmachines (zoals Google), gebruiken zoekmachines rankingsfactoren. Dat zijn uiteenlopende factoren binnen deze globale deelgebieden, waarmee zoekmachines je website inschalen:
- Technische SEO (b.v. interne links, html code etc)
- Content/Onpage SEO (b.v. teksten, foto’s & video’s) en
- Autoriteit (o.a. externe links / linkbuilding)
Hiermee kunnen ze het belang, de relevantie en de betrouwbaarheid van je website bepalen, zodat zoekmachines een betrouwbaardere inschatting kunnen doen van de positie van de pagina’s van je website in hun zoekresultaten (de index). Zoekmachines proberen hiermee je website te matchen aan de zoekintentie van de zoekende doelgroep (middels keywords/zoekwoorden).
Vanuit de bovenstaande punten bekijken we de website en lopen we een checklist langs waarmee we ieder punt beoordelen. Aan het einde van de analyse komt er bestand waaruit blijkt welke punten laag scoren en welke hoog. Vanuit daar kijken we met welke punten die laag scoren, we de meeste impact kunnen maken (prioriteren) rond de posities in de zoekmachines.
Interesse? Neem vrijblijvend contact met ons op!
Certificeringen



Cases
- Aanbod: Verhuur van opslagruimtes
- Markt: lokale Almelose B2C & B2B doelgroep.
- Doel: bezettingsgraad boven 75% binnen twee jaren na de start in 2015 door de inzet van Google Organic en Google Ads.
- Periode: Website ontwikkeld en gelanceerd in September 2015
- Resultaat:
- Tijdens het eerste jaar van de samenwerking (2016) is het organisch verkeer uit Google verhoogd naar 550 gebruikers. Dat deze gebruikers relevant waren, blijkt uit de conversieratio van 5% rond offerte aanvragen.
- In het tweede jaar (2017) groeide het organische verkeer met 64% naar 911 gebruikers.
- September 2018 was de bezettingsgraad qua opslagruimtes 80%!
FAQ
Waarom is de SEO Checklist niet gratis?
De SEO checklist van Oog voor SEO is niet gratis, aangezien wij vinden dat er voor een goede SEO check een bepaald kwaliteitsniveau verwacht mag worden. Dat niveau kunnen wij niet garanderen als wij deze SEO check gratis zouden aanbieden.