Meteen naar de inhoud
Home » SEO Uitbesteden » Online Concurrentie Analyse

Online Concurrentie Analyse

Online concurrentieanalyses worden gedaan om inzichtelijk te krijgen wat de algemene beeld op verschillende online zaken is onder jouw concurrenten en die informatie te gebruiken om verbeterpunten voor je eigen website uit te werken.

Wat is een Online concurrentieanalyse?

Online concurrentieanalyses worden gedaan om inzichtelijk te krijgen wat de algemene beeld op verschillende online zaken is onder jouw concurrenten. Denk hierbij aan: welke keywords ranken concurrenten op, hoeveel backlinks is normaal, wat is de online sterkte van de concurrentie etc. Deze informatie is handig om te hebben voordat je een website maakt en/of voordat je je website wil gaan optimaliseren voor SEO. Aangezien een online seo concurrentieanalyse een verhelderend beeld schetst van de benchmark/maatstaven binnen jouw online markt en de online concurrentie, is dit een perfect uitgangspunt om mee te nemen voor het maken van SEO doelen.

online-concurrentie-analyse-oog-voor-seo

Waarom online concurrentieanalyses laten doen en uitbesteden?

Jullie hebben al een mooie website, maar op de een of andere manier komen er niet echt (voldoende) aanvragen/omzet uit. Een mogelijke oorzaak kan zijn dat jullie (online) concurrentie hun website op gebied van SEO beter heeft ingericht en daardoor een voorsprong heeft. Gelukkig is deze voorsprong met de juiste SEO kennis en expertise in kaart te brengen én kunnen er zelfs concrete geprioriteerde verbeterpunten aan gekoppeld worden!

content-optimalisatie-oog-voor-seo

Als SEO bureau is Oog voor SEO jouw expert op het gebied van SEO en Online Concurrentieanalyses en daardoor helpen wij de achterstand op de online concurrentie te verkleinen.

Daarom Oog voor SEO!

Interesse? Neem vrijblijvend contact met ons op!

Jullie uitdagingen rond SEO Concurrentieanalyses

Klantervaringen

Dankzij het SEO advies van Oog voor SEO hebben we onze bedrijfsdoelstelling binnen twee jaar behaald. Na de launch van onze website www.heko-opslag-almelo.nl in september 2015, hebben we ervoor kunnen zorgen dat de website verkeer behaalde uit Google (betaalde en organische zoekresultaten) en zaten onze opslagruimtes binnen no-time vol.
heko-opslag-almelo-oog-voor-seo
Henk
Directeur
Heko Opslag Almelo

Maak kennis met Oog voor SEO

Maak kennis met onze missie & visie, geschiedenis én onze enthousiaste SEO experts.

Oog voor SEO | Het SEO Bureau

Onze werkwijze voor Concurrentie analyses

Wat is belangrijk bij Online Concurrentieanalyses?

Om jouw website vindbaar te maken en de juiste posities te bepalen in zoekmachines (zoals Google), gebruiken zoekmachines rankingsfactoren. Dat zijn uiteenlopende factoren binnen deze globale deelgebieden, waarmee zoekmachines je website inschalen: 

  • Technische SEO (b.v. interne links, html code etc)
  • Content/Onpage SEO (b.v. teksten, foto’s & video’s) en 
  • Autoriteit (o.a. externe links / linkbuilding)

Hiermee kunnen ze het belang, de relevantie en de betrouwbaarheid van je website bepalen, zodat zoekmachines een betrouwbaardere inschatting kunnen doen van de positie van de pagina’s van je website in hun zoekresultaten (de index). Zoekmachines proberen hiermee je website te matchen aan de zoekintentie van de zoekende doelgroep (middels keywords/zoekwoorden). 

Bij een online SEO concurrentieanalyse onderzoeken we de online competitie op verschillende uiteenlopende factoren en vergelijken dit met de nulmeting van jullie website. 

Punten die tijdens een analyse o.a. worden behandeld, zijn bijvoorbeeld:

  • aantal keywords waar de concurrent op zichtbaar is
  • schatting van het maandelijks organisch verkeer 
  • Domein autoriteit / online sterkte
  • Aantal backlinks, verwijzende domeinen en follow links
  • Algemene user experience en klant beleving
  • welke keywords gebruikt de concurrent

 

Interesse? Neem vrijblijvend contact met ons op!

Certificeringen

Cases

Klant: Heko Opslag Almelo
  • Aanbod: Verhuur van opslagruimtes
  • Markt: lokale Almelose B2C & B2B doelgroep.
  • Doel: bezettingsgraad boven 75% binnen twee jaren na de start in 2015 door de inzet van Google Organic en Google Ads.
  • Periode: Website ontwikkeld en gelanceerd in September 2015
  • Resultaat:
    • Tijdens het eerste jaar van de samenwerking (2016) is het organisch verkeer uit Google verhoogd naar 550 gebruikers. Dat deze gebruikers relevant waren, blijkt uit de conversieratio van 5% rond offerte aanvragen.
    • In het tweede jaar (2017) groeide het organische verkeer met 64% naar 911 gebruikers.
    • September 2018 was de bezettingsgraad qua opslagruimtes 80%! 

FAQ

Online concurrenten zijn websites waarmee jullie website direct/rechstreeks met concurreert in de zoekresultaten op belangrijke zoekwoorden. Dit zijn in sommige sectoren niet dezelfde concurrenten waar je offline mee te maken hebt.

Interesse? Neem vrijblijvend contact met ons op!

App ons
Hoi, Waar kunnen we je mee helpen?