Meteen naar de inhoud
Home » SEO Uitbesteden » Mobile SEO

Mobile SEO

Mobile SEO is het optimaliseren van de website voor gebruikers van mobiele telefoons/smartphones en de mobile indexes van zoekmachines.

Wat is Mobile SEO?

Mobile SEO (ook wel Mobiele SEO) is het optimaliseren van de website voor gebruikers van mobiele telefoons, smartphones en tablets en de mobiele zoekresultaten van zoekmachines. De combinatie van een veranderende digitale wereld en de beschikbaarheid van de mobiele telefoon heeft ervoor gezorgd dat zoekmachines (zoals Google) door de jaren heen meer focus hebben gelegd op mobiele gebruiksvriendelijkheid. Uiteindelijk heeft dit er voor gezorgd dat er Google nu een “Mobile first index”-methode hanteert voor haar zoekresultaten (SERPs). Dat wil zeggen dat Google eerst naar de mobiele versie van de website kijkt (oa gebruiksvriendelijkheid), dan de gehele website “rankt” in de algehele zoekresultaten (ook de mobiele zoekresultaten, maar dus ook de desktop index).

Met andere woorden, focus op mobile SEO voor jullie website is belangrijk.

mobile-seo

Waarom Mobile SEO laten doen?

Jullie hebben al een mooie website, maar op de een of andere manier komen er niet echt (voldoende) aanvragen/omzet uit. Een mogelijke oorzaak kan zijn dat er de website minder goed geschikt is voor bezoekers met mobiele telefoons. Zoekmachines zoals Google vinden mobiele gebruikers zeer belangrijk. Het is inmiddels zo belangrijk dat Google sinds juli 2019 het hele internet vanuit een mobiel oogpunt benaderen (mobile first update). Als blijkt dat jullie website op bepaalde punten minder goed beoordeelt wordt, behaal je lagere posities in de zoekresultaten (SERPs).

content-optimalisatie-oog-voor-seo

Als SEO bureau is Oog voor SEO jouw expert op het gebied van Mobile SEO en helpen wij de website voor de mobiele telefoon te optimaliseren.

Daarom Oog voor SEO!

Interesse? Neem vrijblijvend contact met ons op!

Jullie uitdagingen rond Mobile SEO

Klantervaringen

Dankzij het SEO advies van Oog voor SEO hebben we onze bedrijfsdoelstelling binnen twee jaar behaald. Na de launch van onze website www.heko-opslag-almelo.nl in september 2015, hebben we ervoor kunnen zorgen dat de website verkeer behaalde uit Google (betaalde en organische zoekresultaten) en zaten onze opslagruimtes binnen no-time vol.
heko-opslag-almelo-oog-voor-seo
Henk
Directeur
Heko Opslag Almelo

Maak kennis met Oog voor SEO

Maak kennis met onze missie & visie, geschiedenis én onze enthousiaste SEO experts.

Oog voor SEO | Het SEO Bureau

Onze werkwijze voor Mobile SEO

Wat is belangrijk bij Mobile SEO?

Om jouw website vindbaar te maken en de juiste posities te bepalen in zoekmachines (zoals Google), gebruiken zoekmachines rankingsfactoren. Dat zijn uiteenlopende factoren binnen deze globale deelgebieden, waarmee zoekmachines je website inschalen: 

  • Technische SEO (b.v. interne links, html code etc)
  • Content/Onpage SEO (b.v. teksten, foto’s & video’s) en 
  • Autoriteit (o.a. externe links / linkbuilding)

 Hiermee kunnen ze het belang, de relevantie en de betrouwbaarheid van je website bepalen, zodat zoekmachines een betrouwbaardere inschatting kunnen doen van de positie van de pagina’s van je website in hun zoekresultaten (de index). Zoekmachines proberen hiermee je website te matchen aan de zoekintentie van de zoekende doelgroep (middels keywords/zoekwoorden). 

Bij Mobile SEO zijn er nog een aantal aanvullende factoren van belang voor zoekmachines. Denk aan bijvoorbeeld: 

  • Vestigingsplaats/locatie van de website/het bedrijf, 
  • Locatie van de zoekende doelgroep, 
  • Mobiele weergave van de website
  • Gebruiksvriendelijkheid op mobiel
  • Pagespeed
  • Structured data (schema.org)

 

Interesse? Neem vrijblijvend contact met ons op!

Certificeringen

Cases

Klant: Heko Opslag Almelo
  • Aanbod: Verhuur van opslagruimtes
  • Markt: lokale Almelose B2C & B2B doelgroep.
  • Doel: bezettingsgraad boven 75% binnen twee jaren na de start in 2015 door de inzet van Google Organic en Google Ads.
  • Periode: Website ontwikkeld en gelanceerd in September 2015
  • Resultaat:
    • Tijdens het eerste jaar van de samenwerking (2016) is het organisch verkeer uit Google verhoogd naar 550 gebruikers. Dat deze gebruikers relevant waren, blijkt uit de conversieratio van 5% rond offerte aanvragen.
    • In het tweede jaar (2017) groeide het organische verkeer met 64% naar 911 gebruikers.
    • September 2018 was de bezettingsgraad qua opslagruimtes 80%! 

FAQ

Sind juli 2019 maakt Google gebruik van een mobiele index die zij als uitgangspunt gebruiken voor het indexeren/bekijken van websites op het internet.

AMP of Accelerated Mobile Pages zijn pagina’s die volledig geoptimaliseerd zijn voor mobiel gebruik en daardoor hogere posities kunnen behalen binnen bepaalde onderwerpen.

Interesse? Neem vrijblijvend contact met ons op!

App ons
Hoi, Waar kunnen we je mee helpen?