Local SEO is het optimaliseren van de website van bedrijven die lokale activiteiten hebben.
Wat is Local SEO?
Local SEO is het optimaliseren van de website van bedrijven die lokale activiteiten hebben. Denk aan een lokale aannemer bijvoorbeeld. Die aannemer wil graag dat de website goed wordt gevonden als hun lokale doelgroep zoekt op keywords zoals bijvoorbeeld “dakrenovatie enschede” of “ aannemer enschede”.
Waarom Local SEO uitbesteden bij een expert / agency?
Jullie hebben al een mooie website, maar op de een of andere manier komen er niet echt (voldoende) aanvragen/omzet uit. Een mogelijke oorzaak kan zijn dat er sommige zaken niet goed staan op (en buiten) de website. Daardoor kan het voor zoekmachines niet duidelijk (genoeg) zijn, dat jullie een lokaal bedrijf zijn. Door deze onduidelijkheid positioneren zoekmachines zoals Google jullie website lager ten opzichte van de concurrentie. Voorbeelden waarbij het mis kan gaan zijn o.a.; situaties met meerdere vestigingen (franchises), lokale overnames/fusies of naamswijzigingen.

Als SEO bureau is Oog voor SEO jouw expert op het gebied van local SEO en helpen wij deze mismatch te verkleinen.
- 7+ jaar ervaring op local SEO gebied (zowel bedrijfs- als bureauzijde).
- Dankzij onze bewezen werkwijze en gebruik van professionele SEO tools weten we welke gegevens van belang zijn in het Local SEO proces.
- Oog voor SEO is in staat om betrouwbare (en geprioriteerde) adviezen te geven.
- Samen jullie website en bedrijf lokaal optimaliseren voor zichtbaarheid.
- Gezamenlijk jullie bedrijfsdoelstellingen behalen.
Daarom Oog voor SEO!
Interesse? Neem vrijblijvend contact met ons op!
Jullie uitdagingen rond Local SEO
- De website krijgt weinig aanvragen en lokaal op belangrijke zoekopdrachten lukt het niet om op de eerste pagina van Google te komen.
- Er is net een fusie geweest en de website is niet goed vindbaar op de nieuwe bedrijfsnaam.
- Het juist instellen van jullie Google My Business lukt maar niet of komt iedere keer (net) niet op de planning.
Klantervaringen

Heko Opslag Almelo
Maak kennis met Oog voor SEO
Maak kennis met onze missie & visie, geschiedenis én onze enthousiaste SEO experts.

Onze werkwijze voor Local SEO
We beginnen het traject altijd met het bespreken van de verwachtingen naar elkaar en het afspreken van de te behalen doelen. Het duidelijk krijgen van jullie doelgroep. Vragen naar bestaande en benodigde hulpmiddelen (denk aan b.v. een bestaande keywordanalyse).
Het doen van een nulmeting (de huidige situatie qua posities in de zoekresultaten).
Het analyseren van de website(s) en pagina’s. Waarbij we de te optimaliseren punten in kaart brengen en aanvullende kansen inzichtelijk maken.
Daarna gaan we onze aanbevelingen obv de eerdere analyse uitwerken. Deze aanbevelingen doen we geprioriteerd op impact op de afgesproken doelen. Door dit advies kunnen we in overleg (wie, wat doet en wanneer), zodat we gericht en effectief samen stappen gaan zetten op SEO voor jullie website.
Tijdens deze fase analyseren en evalueren we de website(s)/pagina’s waar we optimalisaties op door hebben gevoerd en of deze pagina’s het gewenste effect hebben gehaald, of dat ze nog extra aandacht nodig hebben.
Wat is belangrijk bij Local SEO?
Om jouw website vindbaar te maken en de juiste posities te bepalen in zoekmachines (zoals Google), gebruiken zoekmachines rankingsfactoren. Dat zijn uiteenlopende factoren binnen deze globale deelgebieden, waarmee zoekmachines je website inschalen:
- Technische SEO (b.v. interne links, html code etc)
- Content/Onpage SEO (b.v. teksten, foto’s & video’s) en
- Autoriteit (o.a. externe links / linkbuilding)
Hiermee kunnen ze het belang, de relevantie en de betrouwbaarheid van je website bepalen, zodat zoekmachines een betrouwbaardere inschatting kunnen doen van de positie van de pagina’s van je website in hun zoekresultaten (de index). Zoekmachines proberen hiermee je website te matchen aan de zoekintentie van de zoekende doelgroep (middels keywords/zoekwoorden).
Bij Local SEO zijn er nog een aantal aanvullende factoren van belang voor zoekmachines. Denk aan bijvoorbeeld:
- de vestigingsplaats/locatie van de website/het bedrijf,
- de locatie van de zoekende doelgroep,
- de lokale beoordeling t.o.v. de lokale concurrentie etc
Interesse? Neem vrijblijvend contact met ons op!
Certificeringen



Cases
- Aanbod: Verhuur van opslagruimtes
- Markt: lokale Almelose B2C & B2B doelgroep.
- Doel: bezettingsgraad boven 75% binnen twee jaren na de start in 2015 door de inzet van Google Organic en Google Ads.
- Periode: Website ontwikkeld en gelanceerd in September 2015
- Resultaat:
- Tijdens het eerste jaar van de samenwerking (2016) is het organisch verkeer uit Google verhoogd naar 550 gebruikers. Dat deze gebruikers relevant waren, blijkt uit de conversieratio van 5% rond offerte aanvragen.
- In het tweede jaar (2017) groeide het organische verkeer met 64% naar 911 gebruikers.
- September 2018 was de bezettingsgraad qua opslagruimtes 80%!
FAQ
Wat is Google My Business?
Google My Business is een tool dat Google beschikbaar heeft gesteld aan webmasters en/of bedrijfseigenaren, zodat zij zelf hun website en bedrijfsnaam in een profiel kunnen vastleggen/verifieren in de zoekresultaten (ook op Google Maps bijvoorbeeld).