International SEO is het optimaliseren van de website van bedrijven die internationale bedrijfsactiviteiten hebben.
Wat is International SEO?
International SEO (ook wel multilingual, multiregional, internationaal of Global SEO genoemd) is het optimaliseren van de website van internationale bedrijven die grensoverschrijdende activiteiten hebben. Denk aan een internationaal bedrijf dat een Engelstalige webshop met producten heeft en die producten naast Nederland ook levert aan het buitenland (UK, Frankrijk etc). Die webshop wil graag dat de website goed wordt gevonden in de Nederlandse, maar ook zeker in de Engelse (UK) & Franse zoekresultaten.
Waarom International SEO uitbesteden aan een agency of expert?
Jullie hebben al een mooie website, maar op de een of andere manier komen er niet echt leads/omzet uit. Een mogelijke oorzaak kan zijn dat er technische zaken niet goed staan in de code/html van de website. Waardoor het voor zoekmachines niet duidelijk (genoeg) is wie je geografische markt is en waardoor je mogelijk in de verkeerde zoekresultaten wordt geïndexeerd.

Als SEO bureau is Oog voor SEO jouw expert op het gebied van international SEO en helpen wij jullie website beter te richten op de juiste internationale markt.
- 7+ jaar ervaring op international SEO gebied (zowel bedrijfs- als bureauzijde).
- Dankzij onze bewezen werkwijze en gebruik van professionele SEO tools weten we precies waar we naar moeten kijken om impact te maken op gebied van internationale SEO.
- Oog voor SEO is in staat om betrouwbare (en geprioriteerde) global SEO adviezen te geven en eventueel te ondersteunen bij de hands-on implementatie ervan.
- Samen jullie internationale website optimaliseren.
- Gezamenlijk jullie global bedrijfsdoelstellingen behalen.
Daarom Oog voor SEO!
Interesse? Neem vrijblijvend contact met ons op!
Jullie uitdagingen rond International SEO
- De website krijgt het meeste verkeer uit een land wat niet persé jullie doelmarkt is..
-
Nieuwe productlaunches, sales promoties, nieuwe social media posts.. Allerlei werkzaamheden, maar het gestructureerd optimaliseren van jullie bestaande website op het gebied van International SEO komt iedere keer (net) nietop de planning.
-
Vandaag duik je echt de diepte in in Google Analytics! Vandaag neem je echt de global cijfers door om te analyseren waar de kansen liggen rond jullie bestaande website. Jammer genoeg is het vandaag (weer) niet gelukt..
- Hoe kan het dat we veel bezoek krijgen uit ons target land, maar (bijna) geen verkoop/leads ontvangen?
Klantervaringen

Heko Opslag Almelo
Maak kennis met Oog voor SEO
Maak kennis met onze missie & visie, geschiedenis én onze enthousiaste SEO experts.

Onze werkwijze voor international SEO optimalisaties
We beginnen het traject altijd met het bespreken van de verwachtingen naar elkaar en het afspreken van de te behalen doelen. Het duidelijk krijgen van jullie doelgroep. Vragen naar bestaande en benodigde hulpmiddelen (denk aan b.v. een bestaande keywordanalyse).
Het doen van een nulmeting (de huidige situatie qua posities in de zoekresultaten).
Het analyseren van de website(s) en pagina’s. Waarbij we de te optimaliseren punten in kaart brengen en aanvullende kansen inzichtelijk maken.
Daarna gaan we onze aanbevelingen obv de eerdere analyse uitwerken. Deze aanbevelingen doen we geprioriteerd op impact op de afgesproken doelen. Door dit advies kunnen we in overleg (wie, wat doet en wanneer), zodat we gericht en effectief samen stappen gaan zetten op SEO voor jullie website.
Tijdens deze fase analyseren en evalueren we de website(s)/pagina’s waar we optimalisaties op door hebben gevoerd en of deze pagina’s het gewenste effect hebben gehaald, of dat ze nog extra aandacht nodig hebben.
Wat is belangrijk bij International SEO?
Om jouw website vindbaar te maken en de juiste posities te bepalen in zoekmachines (zoals Google), gebruiken zoekmachines rankingsfactoren. Dat zijn uiteenlopende factoren binnen deze globale deelgebieden, waarmee zoekmachines je website inschalen:
- Technische SEO (b.v. interne links, html code etc)
- Content/Onpage SEO (b.v. teksten, foto’s & video’s) en
- Autoriteit (o.a. externe links / linkbuilding)
Hiermee kunnen ze het belang, de relevantie en de betrouwbaarheid van je website bepalen, zodat zoekmachines een betrouwbaardere inschatting kunnen doen van de positie van de pagina’s van je website in hun zoekresultaten (de index). Zoekmachines proberen hiermee je website te matchen aan de zoekintentie van de zoekende doelgroep (middels keywords/zoekwoorden).
Bij International SEO zijn er nog een aantal aanvullende factoren van belang voor zoekmachines. Denk aan bijvoorbeeld:
- de vestigingsplaats/locatie van de website/het bedrijf,
- de locatie van de zoekende doelgroep,
- de taalinstellingen van de website
- de beoogde target SERPs/zoekresultaten
- de lokale vergelijking tov lokale landspecifieke (online) concurrentie
Interesse? Neem vrijblijvend contact met ons op!
Certificeringen



Cases
- Aanbod: Verhuur van opslagruimtes
- Markt: lokale Almelose B2C & B2B doelgroep.
- Doel: bezettingsgraad boven 75% binnen twee jaren na de start in 2015 door de inzet van Google Organic en Google Ads.
- Periode: Website ontwikkeld en gelanceerd in September 2015
- Resultaat:
- Tijdens het eerste jaar van de samenwerking (2016) is het organisch verkeer uit Google verhoogd naar 550 gebruikers. Dat deze gebruikers relevant waren, blijkt uit de conversieratio van 5% rond offerte aanvragen.
- In het tweede jaar (2017) groeide het organische verkeer met 64% naar 911 gebruikers.
- September 2018 was de bezettingsgraad qua opslagruimtes 80%!
FAQ
Wat is een hreflang tag?
Een hreflang tag is een stuk code die opgenomen kan worden op internationale websites, zodat er een duidelijker signaal naar zoekmachines wordt gestuurd wat precies de doel taal en/of land is.