Content optimalisatie wordt gedaan om de onpage content (tekst, afbeeldingen & video’s) geprioriteerd op impact te optimaliseren voor SEO, zodat de posities (en het organisch verkeer) in zoekmachines verbeteren.
Wat is Content Optimalisatie?
Waarom content optimalisatie laten doen?
Jullie hebben al een mooie website, maar op de een of andere manier komen er niet echt leads/omzet uit. Een mogelijke oorzaak kan zijn dat er een mismatch zit in hoe jullie content is geschreven en hoe de doelgroep zoekt naar jullie diensten/product.

Als SEO bureau is Oog voor SEO jouw expert op het gebied van Onpage/Content optimalisaties en helpen wij deze mismatch te verkleinen.
- 7+ jaar ervaring op Onpage/Content optimalisatie gebied (zowel bedrijfs- als bureauzijde).
- Dankzij onze bewezen werkwijze en gebruik van professionele SEO tools weten we welke gegevens van belang zijn in het proces van een Onpage Optimalisatie.
- Oog voor SEO is in staat om betrouwbare (en geprioriteerde) adviezen te geven.
- Samen jullie content op de website optimaliseren.
- Gezamenlijk jullie bedrijfsdoelstellingen behalen.
Daarom Oog voor SEO!
Interesse? Neem vrijblijvend contact met ons op!
Jullie uitdagingen rond Content Optimalisatie
-
De markt vraagt om een constante aanvoer van nieuwe content. Dus er wordt veel geschrijven maar weinig bestaande content geoptimaliseerd.
-
Nieuwe productlaunches, sales promoties, nieuwe social media posts.. Allerlei werkzaamheden, maar het gestructureerd optimaliseren van jullie bestaande website teksten en pagina's komt iedere keer (net) nietop de planning.
-
Vandaag duik je echt de diepte in in Google Analytics! Vandaag neem je echt de cijfers door om te analyseren waar de content kansen liggen rond jullie bestaande pagina's. Jammer genoeg is het vandaag (weer) niet gelukt..
Klantervaringen

Heko Opslag Almelo
Maak kennis met Oog voor SEO
Maak kennis met onze missie & visie, geschiedenis én onze enthousiaste SEO experts.

Onze werkwijze voor content optimalisaties
We beginnen het traject altijd met het bespreken van de verwachtingen naar elkaar en het afspreken van de te behalen doelen. Het duidelijk krijgen van jullie doelgroep. Vragen naar bestaande en benodigde hulpmiddelen (denk aan b.v. een bestaande keywordanalyse).
Het doen van een nulmeting (de huidige situatie qua posities in de zoekresultaten).
Het analyseren van de website(s) en pagina’s. Waarbij we de te optimaliseren punten in kaart brengen en aanvullende kansen inzichtelijk maken.
Daarna gaan we onze aanbevelingen obv de eerdere analyse uitwerken. Deze aanbevelingen doen we geprioriteerd op impact op de afgesproken doelen. Door dit advies kunnen we in overleg (wie, wat doet en wanneer), zodat we gericht en effectief samen stappen gaan zetten op SEO voor jullie website.
Tijdens deze fase analyseren en evalueren we de website(s)/pagina’s waar we optimalisaties op door hebben gevoerd en of deze pagina’s het gewenste effect hebben gehaald, of dat ze nog extra aandacht nodig hebben.
Wat is belangrijk bij Onpage Content Optimalisatie?
Om jouw website vindbaar te maken en de juiste posities te bepalen in zoekmachines (zoals Google), gebruiken zoekmachines rankingsfactoren. Dat zijn uiteenlopende factoren binnen deze globale deelgebieden, waarmee zoekmachines je website inschalen:
- Technische SEO (b.v. interne links, html code etc)
- Content/Onpage SEO (b.v. teksten, foto’s & video’s) en
- Autoriteit (o.a. externe links / linkbuilding)
Hiermee kunnen ze het belang, de relevantie en de betrouwbaarheid van je website bepalen, zodat zoekmachines een betrouwbaardere inschatting kunnen doen van de positie van de pagina’s van je website in hun zoekresultaten (de index). Zoekmachines proberen hiermee je website te matchen aan de zoekintentie van de zoekende doelgroep (middels keywords/zoekwoorden).
Content optimalisatie is het analyseren van kansen binnen jullie bestaande onpage content op de huidige pagina’s van jullie website én adviezen rond eventuele aanvullende pagina’s (content gaps).
Interesse? Neem vrijblijvend contact met ons op!
Certificeringen



Klantcases
- Aanbod: Verhuur van opslagruimtes
- Markt: lokale Almelose B2C & B2B doelgroep.
- Doel: bezettingsgraad boven 75% binnen twee jaren na de start in 2015 door de inzet van Google Organic en Google Ads.
- Periode: Website ontwikkeld en gelanceerd in September 2015
- Resultaat:
- Tijdens het eerste jaar van de samenwerking (2016) is het organisch verkeer uit Google verhoogd naar 550 gebruikers. Dat deze gebruikers relevant waren, blijkt uit de conversieratio van 5% rond offerte aanvragen.
- In het tweede jaar (2017) groeide het organische verkeer met 64% naar 911 gebruikers.
- September 2018 was de bezettingsgraad qua opslagruimtes 80%!
FAQ
Wat is Content?
Content is alles dat op een pagina (onpage) van een website staat. Denk hierbij bijvoorbeeld aan: teksten, afbeeldingen & video’s.
Wat is Content Optimalisatie?
Content optimalisatie wordt gedaan om de onpage content (tekst, afbeeldingen & video’s) geprioriteerd op impact te optimaliseren voor SEO, zodat de posities (en het organisch verkeer) in zoekmachines verbeteren.